Star Citizen – Hírblokk.#1 – Roncsgyűjtés.

Üdv Polgártársak!

Vertigo a nem túl távoli jövöben a játékba kerülő új játékmenetről, salvage-ről írt érdekességeket.
Riszájkülmatadorok , készüljetek!

De előtte pár szó az Invictus Week-ről, az Origin új főldi járművéről, és a Cutlass Blue-ról…

 A UEE. Navy ünnepe ,vagyis az Invictus Week múltával érkeznek hírek a Star Citizen világából. Az Invictus Week megmarad jövőre is egy rendszeres ünnepnek a CitizenConon kívül, tehát két ilyen ünnepre lehet számítani évente. Bár a prezentáció és az újdonságok valószínűleg csak az októberi CitizenConon lesznek majd, az Invictus ünnep a FreeFly-ról és a hajóvásáról, esetleg új hajók, járművek megjelenéséről fog szólni.

Az idei Invictus hét alatt megjelent Cutlass Blue, ami egy villogó karácsonyfához hasonlít, amit az amerikai rendőrautók mintájára készítettek, lehet, hogy ronda de annál nagyobb csalódás lesz azoknak akik szembe kerülnek vele majd egyszer, ugyanis már találkozhattok vele az univerzumban, mivel repülhető hajó.

Az Origin földi járműve, ami a megszokott Origin eleganciával és formatervezéssel büszkélkedik, ha már csatába kell meghalni, legalább öltönyben és elegánsan tegyük, vagy egy Origin G12-es járműben. Három variáns kapható a járműből, ami még csak előrendelhető

És most jöjjenek a legfrissebb és legérdekesebb hírek.

Calling All Devs – Salvaging (roncsgyűjtés)

Valószínűleg a roncsgyűjtés izgalmasabb, de hasznosabb nem lesz a bányászatnál, bár a bányászat is fejlődő ágban van. Úgy néz ki, hogy a roncsgyűjtés első variánsa is lassan-lassan érkezőben van a Star Citizen világába.
A roncsgyűjtésnek négy különböző alap ágazata, mechanizmusa lesz, erről Todd Pappyt kérdezték nemrég.
Az első fázis a Hull Scrapping, avagy a hajótest hulladékok szétbontása, ez alatt értendő a külső burkolatok, páncélzat lebontás, már ami maradt belőle. Ezzel a mechanikával némi színes – és színtelen- fémet lehet majd kinyerni. Az értékesebb páncélzat értékesebb fémet jelent. A mi világunkban a jól ismert vasazás modern fajtája, amit az őslakosok magas szintre fejlesztettek az élmúlt évek során.
A keletkezett fémet majd el lehet adni (scrap) a piacon.

A második fázis a component retrival vagyis a komponensek kinyerése. A komponensek eltávolítása fizikai munka lesz, és majd a raktérben lehet tárolni a hajókomponenseket és alkatrészeket.

A harmadik fázis a préselés és vágás. Itt főleg a Reclaimer első nagy fogójára utalnak, ami a nagyobb roncsot összenyomja, és szétvágja apróbb darabokra. Ezt elvileg le lehet majd darálni még kisebbre és ebből is fémhulladék lesz.

A negyedik fázis a roncshajón található folyékony anyagok kinyerése, amit majd ki lehet pumpálni, vagy valamilyen módon áttölteni a saját hajónkba. Ide tartoznak az üzemanyag fajták és a különböző olajok, pl hidraulika olaj, vagy értékesebb folyékony anyagok.

 

Az első fázishoz el kell készülnie a szerkezeti elemeknek , páncélzatnak, ehhez tartozó sebzési modellnek és egy adag perzisztens résznek.

A második fázishoz el kell készülni a cserélhető komponenseknek, mint pajzsgenerátor, cooler, powerplant stb. A korábbi részekben már lehetett látni a készülésükről, a degradációjukról, elhasználódásukról is részleteket.
Ehhez kapcsolódik még a javítás is, ahogy a csövek, kábelek, vezetékek futnak a hajóban és energiával látják el a hajót.
Ennek mind működnie kell.

A harmadik fázishoz át kell tervezni az összes hajónak a sérülési modelljét, hogy hol és hogyan törik ketté ha egy külső hatás éri, amit mondjuk a Reclaimer roncsvágó karja fejt ki rá.

A negyedik fázishoz pedig kell a nyomáskiegyenlítés az űrhajó különböző részeiben, levegő és légüres tér a hajó különböző szobáiban, és a létfenntartó mechanizmusnak is működnie kell, valamint az üzemanyag mechanikának is.

Valószínűleg a tractorbeam is működni fog, vagy lesz egy új fajtája a roncsgyűjtéshez.

A mostani állás szerint nagyon sok minden készen van ebből, ami már mozdítható lenne. Például a komponensek, amik a hajóban vannak, csak még nem lehet őket megfogni és kézzel kicserélni. Ezeket a dolgokat kell összekötniük, és akkor elkezdődhet a roncsmentés első fázisa.

A hajó energiarendszerek is továbbfejlődnek a roncsmentés érdekében, resorces generation, item control, azaz erőforrások előállítása és tárgyak kezelése. Ez egy komplex energia ellátó rendszer lesz a régi rendszer helyett, ami úgy nézett ki, hogy egy rendszer vezérelt egy másikat, de a különböző rendszerekkel nem volt összeköttetésben, ezeket a rendszereket most láncba kötik, és függeni is fognak egymástól, a hajó fő energiaellátó hálózatán keresztül.
Egy példa, hogy érthetőbb legyen:
Ha
a tankban nincs üzemanyag, akkor nem megy a powerplant, azaz a generátor, de ez azt eredményezi, hogy a pajzs generátor sem működik és nem lesz a hajónak pajzsa és így tovább. Technikai láncon keresztül fog működni az egész hajó.
Ha például kiesik egy kisebb szub
komponens, akkor ez akár egy sorozatos meghibásodást is eredményezhet a hajó működésében, vagy különböző rendszereiben.

Szóval emiatt hajómérnöki munka, hogy mennyit energiát visznek e a rendszerek, és ezt az energiát tudjuk szabályozni, beosztani, akár manővereknél, vagy a harcban. Vagy akár a komponensek cseréje, javítása, ez mind-mind összefügg a roncsmentéssel, mint ahogy a hajó rendszerei is egy egységet alkotnak, És akkor még a szkennelés és a hajó láthatósága a radaron, lopakodás ami a hajó szerkezetétől, rendszereitől és páncélzatától függ…elég sok összetett dolog van, ami igazán csak egyben működik jól, és szinte csak egyben van értelme behozni is. Reméljük azért kisebb fázisok lesznek az átmenetek között, és minél előbb kapunk valami ízelítőt e dolgokból.

A resorces generation, item control, energy system a tervezési fázisa legvégén van, most fognak nekilátni a kódolási munkáknak, és a játékba építésnek, minden elő van rá már készítve elvileg.
A
hajó fizikai komponensei is kész vannak a kódolásra. Erre a két részre az alapja a roncsmentésnek, amin most dolgoznak, és ha végeztek a kódolással, akkor kezdik beépíteni a játékba a roncsmentés rendszerét. Valószínűleg első két fázis fázis fog beépülni a játékba, és ezt követi majd a két komplexebb redszer. Érzésem szerint talán év végére, vagy jövő év elejére érkezni fog az első fázis és a Drake Vulture.

by Vertigo