Megtekintheted A REESangyalok által készített játékmeneteket(Gameplay), videókat magyarul  a Star Citizen világából és a játék állapotáról.

Új sandbox típusú küldetés jön a Star Citizenbe


  • A küldetés helyszínei az „elhagyatott” Hathor létesítmények.
  • Ezen területeket a 9Tails banda tartja fennhatóság alatt és gyorsan újrateremtődnek (respawnolnak) miután kiiktattuk őket.
  • Több új fejvadász küldetés van, amelyek ezekbe a létesítményekbe irányítanak, beleértve a nem törvényes küldetéseket is.
  • Aberdeen és Daymar felett 2-2 platform (OLP) található.
  • Mindegyik OLP egy jelöletlen helyen lévő irányító bunkerrel áll összeköttetésben (mindig a lézer becsapódási helyének 1km-es körzetében van valahol a bunker) és három felszíni szövetségi létesítménnyel.
  • Aberdeen felett a létesítmények név szerint „Vivere és „Ruptura”, Daymar felett pedig „Atrittus” és „Lamina”.

Most pedig nézzük az ajánlott felszereléseket erre a küldetésre:

  • Légy felkészült, mert az npc-k gyorsan respawnolnak és bizony lőni fognak rád keményen! Jó ha viszel magaddal orvosi nursa rover-t/terrapin-t/Cutlass red-et, vagy c8r pisces-t!

A következő eszközök kellenek:

  • Maxlift tractor lézer, hogy a nagy és nehéz dobozokat és a GP-XP ipari akkukat el tudd vinni!
  • Orvosi felszerelés a páncélra rögzítve, amely azonnali segítséget nyújt a tűzharc során szerzett sérülések gyógyítására/enyhítésére!
  • Biztosíték (fuse), amely ajtók nyitásához szükséges a küldetés során. Ebből jópár darabot érdemes vinni!

Ezen felül erősen ajánlott egy nehézpáncél szett és egy hozzá való nehéz hátizsák! Legyen még a karakternél élelem és víz, vagy valamilyen speciális ital ami mindegyiket tölti (cruz lux)! A fegyverekhez amit felszereltél legyen rengeteg lőszer!


A küldetés lépései:

Első fázis és helyszíne: Planetary alingment facility (bolygóközi szövetkezeti létesítmény)

Cél: Szerezz meg 3db alingment (szövetkezeti) kulcskártyát helyszínenként, hogy aktiválhasd „PAF-I”; „PAF-II” és „PAF-III” vezérlőket!

  • Keress karbantartó kioszkokat a kisebb épületekben, hogy kinyithasd a kék garázsajtókat, amelyek biztosítják a további „loot”-ot, vagy hozzáférést a biztonsági kioszkhoz!
  • Nyomtass „PAF maintenance” kulcsokat és „PAF security” kulcsokat! Egy darab nyomtatása után 15 percet várni kell, hogy elkezdhesd a következőt.
  • Ha megvan a 3db „PAF security” kulcs, menj az antenna épületbe, hogy hozzáférj a „security”, „komms” és az „admin” szobákhoz!
  • Mind a három szobából hozd el az „alingment” kulcsokat!
  • Használd a kártyákat mind a három tányér vezérlő kioszknál! (egy kioszknál 1 perc az aktiválási idő)
  • Ha mindegyikkel végeztél, a szemközt lévő sárga garázsajtó kinyílik!
  • A sárga garázsban található a „GP-XP large industrial battery”. Ezt kell maxlift segítségével felvinni magaddal az adott hold körüli pályán keringő OLP-re!

Második fázis és helyszíne: Orbital laser platform (bolygókörüli lézer platform)

Cél: Helyezd áramalá a lézert és szerezd meg a hozzá való aktiváló kulcsot! (Laser Activation Key) Mellékküldetés: 2db OLP raktárkulcs nyomtató található a fővezérlőben (main control area). Nyomtass 4db kártyát, hogy hozzáférj mind a négy raktárhoz (Storage Room)!

  • A maxlift segítségével vidd a GP-XP akksikat a nyitott tápegységekhez (power units) mind a két leszállópadnál és helyezd bele őket!
  • Menj a központi vezérlőterembe, amely egy szinttel lejjeb található! Ha minden áram alatt van és pozícióba állt, akkor az aktiváló gombbal a konzol közepén lehet nyomtatni a lézer aktiváló kulcsot (laser activation key)! Ezt vidd magaddal a következő helyszínre!

Harmadik fázis és helyszíne: Ground activation bunker (felszíni aktiváló bunker)

Cél: Találd meg a bunkert és aktiváld a lézert!

  • A bunker nem bocsát ki semmilyen jelet és nincs jelölve a térképen, éppen ezért nehézkes a megtalálása. A lézer kibocsátási ponttól egyenesen, egyvonalban közelítsd meg a felszínt!
  • A felszínhez közeledve egy négyzet alakú képződményt kell keresni, ami elüt a környezettől. (fentebbi képen ez látható)
  • A bunker megközelítőleg 1km távolságra található a lézer becsapódási pontjától bármely irányban.
  • Ha megtaláltad a bunkert, a lézer aktiváló kártya (Laser Activation Key) segítségével aktiváld a lézert! (indítás után 5 másodperc a visszaszámlálás. Ezidő alatt kifuthatsz, hogy onnan nézd végig a show-t)

Negyedik fázis és helyszíne: Lézer becsapódási pont (Laser impact site)

Cél: Miután végzett a lézer a fúrással, nézz körül a becsapódási kráterben!

  • Ha ma nem ásunk, nem is leszünk fizetve! Mondja a bányász bölcsesség.
  • Innentől már csak be kell gyűjtened erőfeszítéseid gyümölcsét a becsapódási kráterben!

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket! Remélem, hogy hasznos volt és a segített kicsit eligazodni! Oszd meg ezt másokkal is ha szeretnéd!

Találkozunk az univerzumban!

Star Citizen 4.0.1 PTU Január végi állapotok

Lassan 2025 Január végéhez közeledve úgy éreztem, hogy ideje megnézni a már jó pár hotfixen túlesett 4.0.1 ptu állapotát!


Betöltés után Stantonban nem észleltem semmi különöset. Bár ha ott maradtunk volna játszani, biztosan találkoztam volna ismert bugokkal. Azonnal Pyro ugróponthoz vettük az irány, mert ott szerettünk volna szórakozni egy kicsit. A cél az volt, hogy borsot törjünk mások orra alá. Menet közben még be kellett állítanom pár apróságot a hotas gombokra, amit eddig elfelejtettem, vagyis a 4.0 PREVIEW-on már beállítottam. Ahogy átértünk zökkenőmentesen, utána kezdődtek a furcsaságok. Ami a legnagyobb gond volt, hogy nem tudtam quantum ugrást végrehajtani. Szerencsére velem volt Zsolti, aki a pilótaülésbe huppanva át tudta hidalni ezt a gondot. Utána többször is kihúzott a bajból ebben a tekintetben. Ahogy mentünk a Bloom bolygó felé, menet közben több shardon kellett áthaladnunk. Még mindig hatalmas különbségek vannak shardonként a hibákat illetően. A shardok közötti qt ugrás is nehézkes, általában megáll a hajó a határnál, ezt nem sikerült még javítani. Végül ahogy elértük a bolygót, onnantól nem volt különösebb probléma, habár a ptu-n jelenleg csak az amerikai szerverek működnek, így elég nagy volt a reakcióidő és a laggolás.

Rengeteg javítás után még sok feladat van a CIG előtt. A shardok közötti zökkenőmentes átváltás lenne az egyik legfontosabb feladat és hogy a beállításokat is megőrizze. (pl ha a hajón beállítod az advanced hud-ot, de a másik shardon megint be kell, mert ott nem jelenik meg, vagy a power management elállítódik) Lehetséges, hogy ez majd a dinamikus server meshing-el fog megvalósulni valamikor ebben az évben. A szerverek 600 körüli játékosszámnál nagyon túlterheltek és ez okozza a hibák nagyrészét. Ha kevesebben vannak fent egy szerveren, akkor érezhetően sokkal jobban fut a Star Citizen! Egyértelműen szerver oldalról bűzlik a hal már egy jó ideje és erre idén várjuk a megoldást! Nagyon várom már a frissített útitervet 2025-re amely februárban érkezhet, hogy végre lássuk milyen funkciók érkezésére számíthatunk idén!


Addig is repüljetek óvatosan és találkozunk az univerzumban!

Milyen a fejvadászat 2024 Decemberben?

Ezzel a frissítéssel hagyott itt minket a Cloud Imperium Games a karácsonyi szünetre!


Elindultunk páran reputációt és pénzt szerezni Stanton rendszerben fejvadászat formájában! Mindjárt az elején a hangároknál belebotlottunk az első hibába. Mikor fent a lifteknél /Baijini Point/ lekértem a Hornet MKII-met, a hangáromba érve azt tapasztaltam, hogy a hajó a textúrába ragadva izgett mozgott az állomáson, csak a jezését láttam a karakterem lába alatt. Store-olni sajnos nem lehetett, ezért Claim lett a vége, ami 10 perc várakozási idő a Hornet esetében, ha csak nem fizet az ember egy kis aUEC-et, úgy 3,5 perc csak. Mivel ott áll az ember pénz szűkében az új frissítésben ez nem túl jó pont. Kicsit tovább haladva eltűntek a küldetést jelző ikonok az egész térképről. Amely küldetés szerződésében világosan leírva vala a feladat, hogy hová kell menni, személy szerint csak azokat tudtam elvégezni. Még szerencse, hogy egyeseknél működött a küldetés jelző ikon a csapatból, de csak egy ideig. A hajókat javítani, tankolni, újratölteni sem egyszerű feladat, mert a mobiglass applikációban hibás az a fül, ahol ez a funkció elérhető és gyorsnak kell lennie az embernek, ha meg akarja nyomni a szükséges gombot. Még ha sikerül is, nem biztos hogy működik a dolog.


Tovább a folytatáshoz

4.0 tapasztalatok és Pyro látogatás

Úgy volt, hogy hauling küldetéseket csinálok, de sajnos a küldetés rendszer letérdelt a videó alatt éppen aktuális verzióban. Dolgoznak rajta, hiszen sokaknak wipe után kezdésnek jó lehetőség pénzt keresni, hogy aztán tudjanak vásárolni olyan felszerelést vagy hajót, amilyet szeretnének. De aki reputációt építene, annak is fontos. Remélhetőleg a két ünnep között ez rendeződni fog.


Bounty Hunting – Vanguard Sentinellel

Nemrég bekerült a bounty hunting küldik közé a 10000 aUEC-es Advanced Tracker License lehetősége és ebbe fogunk belekukkantani ebben a videóban.

Aki mer, az nyer. A rosszfiúknak vége, mint a botnak 🙂
Track IR-rel megtámogatva, remek feeling
Fogyasszátok egészséggel!

Bounty Hunting – Vanguard Sentinellel és Vertigoval

by Vertigo