Breaking News – Hírblokk #3

Az elmúlt hetek Inside Star Citizen, Calling all Devs, kiemelten fontos hírei, újdonságai Vertigo tollából:

Sziasztok!

Mivel rég jelentkeztem, ezért az elmúlt hónap történéseit szedtem össze Spectrumról és YouTube-ról….

Hajók dokkolása (John Crewe – Calling all Dews)

Három részre bontották ezt a témát:

1. Hajó dokkolása hajókhoz / Ship to Ship

2. Hajók dokkolása Űrállomásra / Ship to Station

3. Hajóra történő leszállás / Hard dokking

A hajóra történő leszállás (pl: Conira le szeretne szállni egy Merlin), úgy fog működni, hogy a leszállásra készülő hajónak leszállási engedélyt kell kérnie, és ezt az anyahajónak jóvá kell hagyni. Ha a leszállási engedély jóváhagyása megtörtént, a vadászpilóta (leszállásra készülő hajó) egy rávezető, leszállást segítő felületet fog látni a kijelzőjén, így rá tudja navigálni a hajóját az anyahajó dokkjára/hangárjára. Az utolsó métereken egy automatikus leszállásvezérlő fogja a hajót a helyére tenni/leszállítani. Ez a mechanika elkerülhetetlen, mivel ha a pilóta elvétené a leszállást, például a Coni esetében, mivel milliméter pontosan kellene csatlakozni a Coni dokkjához, ha ez nem sikerülne akkor az űrhajó kicsúszna, és ezt a hibát nem nagyon tudnák megszüntetni, vagy normálisan kezelni. A hibátlan működés érdekében azt a verziót fogják bevezetni, hogy a csatlakozás utolsó fázisa automatikus lesz.

A hajók dokkolása hajóhoz a dokkoló gyűrűn keresztül történik majd a közeljövőben, de ezen most még nem dolgoznak.

A hajók dokkolása állomásra, mint például a 890 Jump, vagy a Hull C csatlakoztatása az állomáshoz, ezen épp dolgoznak és készülőben van, mint azt már korábban bemutatták prototípus formájában több videóban is.


A hajóknak különböző vetített kijelzőjük lesz gyártótól függően. (Head Up Display) Elsőként az Aegis-é kerül majd be, és így tovább a többi gyártó is majd sorra kerül utána.

A hajó spawn-olás hajóba még várat kicsit magára, de az első teszteken már túl vannak, Ahhoz, hogy ez működhessen, az iCache-t kell befejezniük 100%-ara. Utána lehetőség lesz pl. a Carrack hangárjába oda illő hajót lehívni anélkül, hogy landolnunk kéne manuálisan a Carrackba.

Hull C

Először 2017 be mutatták be és ígérték, hogy nemsokára jönni fog a PU-ba is, aztán mégsem jelent meg a hajó, mert több különböző probléma merült fel a legyártása végső fázisában, mint a kinyitható rakodó szárnyak fizikai mozgatása, és a rakománnyal történő leszállás. Utána sokáig nem is hallottunk róla friss híreket. Mostanáig.

A belső mozgó alkatrészek kinyitása és csukása együttesen kell, hogy mozogjanak, mert a hajó mechanikája nem egy harmonikához hasonlít. Ehhez kell megcsinálniuk egy technológiát, amit fizikai rácsnak neveztek el (physics grid). Ez a technológia az alapja a most készülő, hajók csatlakoztatása állomáshoz is, A Hull C mozgó alkatrészeinek mozgatása is ezen technologiára épül. Tehát közelebb kerültek egy probléma meg oldásához, és a hajónak is lesz hova leszállnia.

A mozgatás következtében a Hull C tere kitágul, vagy összeszűkül, és ez azzal jár, hogy a belső nyomásnak és levegőnek is változnia kell ennek a mechanikának a mozgatásakor.

Ezen kívül még szükséges a mostani áru szállítási mechanikát is megváltoztatni, mivel kellenek a Hull C-hez külön speciális szuperkonténerek, hogy ne 1millió kicsi konténerrel kelljen számolást végeznie a szervernek, mert ez eléggé kimerítené a megadott végleges objektumok számát egy szerveren. A sok kicsi konténer nagyon leterhelné a szerver kapacitását. Több hajó esetén is több 100 nagyobb konténerrel kellene számolnia a szervernek, úgyhogy itt még van egy kis tennivalójuk a fejlesztőknek, mire ezt a problémát meg oldják.

Redeemer Gunship

Sokat emlegetett téma mostanság,véglegesítették,hogy az Aegis által gyártott, ágyús hadi hajó lesz a Redeemer ,kisebb nagyobb változások keretében az eredeti tervek alapján fogják elkészíteni,kicsit nagyobb lesz a belső tér, a hajó nincs gyártás alatt,a mostani státusza a WhiteBox fázis,a kiadásának dátuma még ismeretlen.

A közösség kérdése az volt a hajóval kapcsolatban, hogy lesz e még koncepciós vásár (concept sale)? Erre azt felelték, hogy NEM, mivel ez egy régi koncepció. A hajó már volt hangár kész, és legyártás alatt is, majd a megjelenés előtt lesz újra kapható, valamint a nagy ünnepi vásárokon minden évben, mint a most novemberben tartandó CitizenCon-on.

Rakéták és rakétaelhárító rendszerek.

Új játékmenetet kapnak a rakéták és a rakéta csalik, nagyobb átalakításra csak a rakéta operátor móduszban lesznek, amit később fognak megcsinálni. Ami most a 3.11 frissítésben érkezik, az az átalakítás kezdete. Az új gameplay lényege, hogy egyidejűleg akár 4 rakétát is kezelhetünk, vagy rakétaálványonként egyet Ha egy hajónak több állványa (rack) van, akkor egyidőben több célt lesz képes követni és befogni. Ennek a játékmenetnek az élvezői főleg a bombázók és torpedó hajók.


Bizonyos hajók képesek lesznek egy állványról több rakéta indítására is. A rakétákat célra kell vezetni , nem pedig 20 tűzparancsot adni, és ezzel el is végeztük a rakéta indítást. A célt tévesztett rakétákat újra célra lehet majd vezetni, de ehhez végig kell vezetni őket újra a bemérési folyamaton. A célt tévesztett rakéták elszabadulhatnak és új cél felvétele esetén akár célba vehetik a támadót is, így akár önmagunkra vagy a csapatunkra is veszélyes lehet egy nem irányított, szabadon kószáló rakéta. Persze ezek a célt tévesztett rakéták egy idő múlva megsemmisítik magukat, nem fognak keringeni a végtelenségig. Azt szeretnék, ha a rakéták nem helyettesítenék az ágyúkat és a rakéta nem csak egy közelharci eszköz lenne. A lőtorony és a rakéták játékmenetbe teljesen különböző metóduson alapulna. Az egy idejű rakéta indításoknak is meglesz a módszere, valamint a rakéták és torpedók sikeres indítási eljárásában is különbségek lesznek.

A nagy csatahajók több személyzettel és rakéta operációs rendszerekkel fognak rendelkezni, hogy idáig eljussanak, addig nagyon sok kódot kell átírniuk a programban, de ez a végcél, amire ezek a rendszerek elkészülnek. A rakéta Operátor Gameplay 2021-es évre van tervezve.

Rakéta csalik és elterelők:

A rakéta csalik kilövés után egy nagyon erős zavaró jelet sugároznak, amire a rakéták érzékenyek lesznek az alfa 3.11-es verzióban. Ez a csali a rakéta célbefogását megzavarja, ha a zavaró jel megszűnik, azaz kiég a csali, a rakéta újra célra állhat. Egy csapatban például egy kísérendő hajóra kilőtt rakétákat, a kísérő vadászok ilyen módszerrel meg tudnák védeni egy esetleges rakéta támadástól.

Rakéta zavaró mező létrehozása.

Ha egy rakéta zavarót lövünk ki, az egy aktív zavarást hoz létre, egy korlátozott térben fog hatni, és a rakéta szenzorait zavarja össze egy szignatúra létrehozásával. Miután ezt a fajta elhárítót kilőttük, működésbe lépve, a nagy szignatúrájának köszönhetően zsírosabb célpontot kínálva a rakétának. Ha a hajó a zavaró hatóterén belül tartózkodik, és a szignatúrája alacsonyabb a zavaróénál, a rakéta számára láthatatlan célpont lesz. Ez a fajta zavarás nem egyenlő az aktív elektronikus zavarással (ECM rendszer), ahol a kilőtt zavaró a kilövés után felrobban, és ugyanúgy egy aktív szignatúrát hoz létre, ami különböző zavaró mezőket generálhat, igy például EM- elektromágneses, IR – infravörös, CS (cross signature) – Kereszt Szignatúra zavaró mezőket generálva.

Tehát feltétel, hogy a hajónak alacsonyabb szignatúrája legyen a zavarónál, és a hajónak a zavaró felhőn belül kell tartózkodnia. Ezzel a módszerrel megzavarja a támadó, és a rakéta szenzorait, és a radarkapcsolat megszakítására is képes lesz. Ez által a célzást (pip) és az automata kardántengelyes fegyvereket (auto gimbal) is megzavarja. Tehát alacsonyan kell tartani a hajó szignatúráját, lopakodó és alacsony szenzor szignatúrás hajók előnyben. Nagyobb hajók esetén, mint például a Carrack, nagyobb zavaró rendszerrel, és időben tovább ható zavarással rendelkezik majd.

Ehhez az új játékmenethez a (csalik és rakéták) frissítve lesz a billentyűzet kiosztása, és a hajók kijelzője is. Láthatjuk az aktuális csalik és zavarók számát, valamint a kijelölt rakéták típusát és a rakéta által befogott célt, a becsapódási időt, és a ránk kilőtt rakéták becsapódási idejét is, így a játékosok hatékonyabb stratégiát tudnak felállítani a kilőtt és elhárítandó rakétákkal szemben.

A kilőtt rakéták a radaron jól fognak látszani, mert a szignatúrájuk nagyon magas, és hajók radarjai nagyon könnyen be tudják fogni ezáltal, a kilőtt rakéta típusát és fajtáját is azonosítani tudja majd a rakétákra figyelmeztető rendszer.

Green Zones – Zöld Zónák

A Rest Stopok környékéről el fognak tűnni a demilitarizált zónák, megengedett lesz a PvP, de csak az űrharc. Az FPS harc az állomáson belül és kívül tilos lesz. Az állomás és környéke fel lesz szerelve s4 , s6 , és az új s10 es lőtornyokkal, és a rendőrség jelenléte is adott lesz az állomások környékén. Az állomás környéki védelmi rendszerek szétlőhetők lesznek. A szétlőtt tornyok 5 percenként újra fognak spawnolni, a következő frissítésekben ezeket a dolgokat is kidolgozzák, és fejlesztik majd. Ezeknek a zónáknak a 12 km-es területén tartózkodó bűnügyi statisztikával rendelkező egyének (crime stat) jelenlétét érzékeli a védekező rendszer, minél több a jelen lévő bűnügy a területen annál, nagyobb lesz a bűnözési ráta, ez által a rendőri jelenlét is gyorsan fog nőni a körzetben. Ezt a fejlesztők Heat (hő- nek) nevezték el.

Tehát minél melegebb egy helyszín a bűnözési ráta miatt, annál nagyobb lesz a hő az adott területen. A biztonsági erők és a rendőri jelenlét is gyorsan megnő a térségben ha megszaporodnak a bűncselekmények az adott helyen. Ha NPC-ket ölünk akkor lassabban generálódik a hő, ha nem teszünk kárt közben a védelmi rendszerekben, úgy még lassabban generálódik a hő az adott helyen, ezáltal lassabban reagálnak a biztonsági erők is.

Az egész rendszer szabályozását belerakják egy csomagba, amit Armistice Violation (fegyverszüneti jogsértés) -nak neveztek el.

Ha ezekbe a zöld zónákba belép valaki, aki bűnügyi nyilván tartással rendelkezik, vagy ha fegyveres jogsértést követ el, első körben kap egy türelmi időt, és egy figyelmeztetést Ez a türelmi idő mindössze csak egy napig lesz regisztrálva. Ha valaki még is berepül, azonnal felszólítják a zóna elhagyására. Az új rakéta gameplaynek köszönhetően ezek a zónák védve lesznek a rakéta támadástól, ha a hajónk elég közel van a zóna védelmi rendszereihez.

A Rest Stopok belső tereire vonatkozó zöld zónás intézkedések későbbi frissítésekben fognak érkezni. A fegyverek használata tilos lesz, saját felelősségünkre használhatjuk a fegyverünket, és számolnunk kell a következményekkel, és a rendőség és biztonsági erőkkel is az állomáson. Később ez a rendszer lesz érvényes az egész univerzumra. Lesznek helyek ahol a rendőrség jelenléte nagyon erős lesz, és egy kis bűncselekmény is nagy hőt generál, de lesznek olyan helyek, ahol büntetlenül lövöldözhetünk, vagy bűntényeket követhetünk el, mint hajólopás vagy tiltott anyagokkal való üzletelés, kisebb nagyobb ideig, míg a biztonsági erők le nem reagálják a dolgot az ott lévő biztonsági erők hatásfokával.

Law System Updates – Jog Rendszer Frissítés – 3.11

Az a játékos, aki NPC-t, vagy játékost támad meg, jogsértést követ el Jogsértést követően egy időzítő indul el, ami egy napig lesz érvényben. Ha ez alatt az idő alatt a játékos meghal, a letartóztatása érvényben lesz, és a börtönben fog ébredni. Ezt az időzítőt ki lehet kapcsolni, ha a játékos quantum utazást hajt végre, így elhagyva a helyszínt, és nem kerül újabb összetűzésbe 3 percen belül a támadójával, vagy üldözőjével. Tehát Bűnügyi nyilvántartás miatt, ha nem az adott helyszínen kapnak el, egy ideig meg lehet úszni a börtönt is, még ha vaj van a fejeden is.

Nagyobb csoportok, és partyban lévő játékosok felmentést nyerhetnek a bűnügybe vétel alól. A megtámadott játékos a partyn belül eldöntheti, hogy vádolja vagy felmenti a játékost a bűnügyi nyilvántartás alól. Figyelem csak Partyban működik!

Ha nem direkt gyilkosság történik, például egy ütközés következtében a hajó legénysége megsemmisül, ez nem minősül bűnténynek és enyhébb büntetés jár érte. Lehet csak egyes crimestat vagy pénzbüntetés. A későbbiekben ez majd kiderül.

Ha rakétával bemérnek akár játékost vagy NPC-t, az ellenségeskedésnek minősül A megtámadott játékos vagy NPC önvédelemből, büntetlenül vissza támadhat és nem kap érte bűnügyi nyilván tartásba vételt, azaz Crime Statot. Későbbiekben ez a rakéta gameplay fejlődésével változhat.

A quantum csapda aktiválásáért (Mantis és Cutlass Blue) nem jár crimestat, viszont ha kiszedtek egy hajót a quantum meghajtásból, az crimestatot von maga után.

Ha a quantumcsapda használatával blockoljátok egy hajó quantum generátorát, akinek a letartóztatására megbízást kaptatok, ez sem von maga után jogi következményeket. Ha más hajót tartotok fel, azért crimestat jár.

A rendőrség igazoltatását (útközbeni scannelést) már nem lehet kikerülni azzal, ha a pilóta elhagyja a pilóta ülést.

A leszállási zónák elhagyása, és a leszállásra vonatkozó idő intervallumát kijavították, és nem kaptok érte büntetést ha már leszálltatok, és a gép nem úgy véli. Ez a ficsőr javítva lett!

Ha partyban lévő játékos a leszálló helyen ütközik veled, az nem számít bűnténynek addig, amíg az ütközés ereje halállal, vagy a hajó felrobbanásával nem végződik.

3.11 frissitésben történő főbb változások:

Kapunk új skineket a hajókhoz.

Érkezik a Cargodock, ami az áruk lerakásáért és felvételéért lesz felelős a közeljövőben, most az első fázist kapjuk meg, Későbbiekben itt lesznek új küldetések, amik a szállítással kapcsolatosak, tárolhatunk árut és üzletelhetünk NPC-kel és játékosokkal, későbbiekben áruszállítására is adhatunk megbízásokat játékosoknak és NPC-knek.

Érkezik 2 új fegyver.

Érkezik a 3 origin 100i és variánsai.

Érkezik a várva várt Mercury Starrunner, az első igazi, felülmúlhatatlan Crusader Industries által tervezett és gyártott csempész és adatgyűjtő hajó.

Átrendeződik a személyes leltárunk, lehet pakolászni jobbra-balra, mérettől és mennyiségtől függően.

A Graycat ROC rakterét is ki lehet majd nyitni, és átrendezni benne a rakományát.

A börtönök is kapnak új funkciókat, amit majd ki is próbálhatunk, ha épp lecsuknak minket.

Az Inside Star Citizen 3 hét szünetre visszavonul és valószínűleg ez lesz a 3.11 frissítés megjelenése is Live.

Az idei Hajó Showt a Carrack nyerte. Az első négy helyezett hajó tulajdonosai kapnak egy különleges skint a hajójukhoz, és egy ingame pólót (Carrack, Valkyrie, Cutlass Black, Eclipse)

Ezeket a kontenteket valószínűleg a novemberben tartandó CitezenCon 2050-en szállítják a fejlesztők.

A nyertes hajó Inspirálta a fejlesztőket és Citizencon alkalmából a fejlesztők készítenek egy sisakot amit minden Backer megkap az intergalaktikus expo jóvoltából.

Kövessetek minket a csatornáinkon és elérhetőségeinken, nézzetek be Discordra, hírekért, vagy ha egy jót játszanátok, de nem egyedül.

Elérhetőségeink:

Honlapunk: https://rees-angels.blogspot/.com/

Discord : https://discord.gg/fz3Kcyc

RSI Honlap:https://robertsspaceindustries.com/orgs/REES

Ne feledjétek , nem a legnagyobb, de a legaktívabb magyar csapat az univerzumban!by Vertigo

Vélemény, hozzászólás?